Username: Password:

Author Topic: Filmi  (Read 5713 times)

Pepi

  • Sluga tajne vatre, nositelj plamena Anora
  • ******
  • Posts: 617
  • Karma: +23/-1
    • View Profile
    • Diversi diversa putant
Re: Filmi
« Reply #375 on: January 30, 2019, 08:46:42 PM »
To se absolutno strinjam! Ampak Glenn Close je, če se ne motm, trenutna nesporna prvakinja v (nedobitnih) nominacijah. Zato ji prvoščm (... da je bla tokrat boljša od konkurence, da bo to pravilno ovrednoteno in da zmaga). :D
"Profesor gre levjiga!" - Valentinčič

Celebriel Bodičejska

  • Noldië
  • **
  • Posts: 405
  • Karma: +13/-0
  • Fëanor!
    • View Profile
Re: Filmi
« Reply #376 on: February 03, 2019, 02:41:21 PM »
To se absolutno strinjam! Ampak Glenn Close je, če se ne motm, trenutna nesporna prvakinja v (nedobitnih) nominacijah. Zato ji prvoščm (... da je bla tokrat boljša od konkurence, da bo to pravilno ovrednoteno in da zmaga). :D

Ha! Nič bat, pogledala sem The Wife, dejansko si Glenn Close zasluži oskarja bolj kot druge štiri. :)

Poleg tega sem zdaj videla še First Reformed, zadnji film izmed nominirancev za scenarij. Ne bi mu dala nagrade, tako da nič ne spremeni vrstnega reda.

Skušala sem pogledati še At Eternity's Gate, ker je Willem Dafoe v njem nominiran za glavnega igralca, ampak so že prvi mirni kadri posneti s tolk shaky cama (kao prvoosebna perspektiva), da nisem mogla nadaljevat (motion sickness). Tko da screw him. :p

Pa izmed nominirancev za risanke sem pogledala tri: Isle of Dogs, ki je čist carska (in zelo tipičen Wes Anderson, tako da ti mora biti njegov slog všeč), pa Ralph breaks the Internet in Incredibles 2, ki sta obe dokaj brezveze. Mirai in Spiderman: Into the Spiderverse pa nisem videla.

**

OK, moram se pa izkašljat zaradi enega filma, ki je ful dobro kritično ocenjen, nominiran v dveh glavnih kategorijah in eni manj glavni (in folk je bentil, zakaj nima še več nominacij), jaz sem bila pa čisto zgrožena, kako zanič mi je bil: If Beale Street Could Talk.
Zadeva je posneta po knjigi (ki je nisem brala), in zgodba se sliši zanimivo: Temnopolt tipo je nekje ok. 1970 po krivem obdolžen posilstva, in njegova bejba ter njena familija se trudijo, da bi dokazali, da je nedolžen, preden bi šel za mnogo let v arest.
Film je snemala ekipa, ki je posnela Moonlight, torej film, ki je imel specifičen, zelo poetičen način podajanja zgodbe. In verjamem, da si je zaslužil oskarja za naj film 2 leti nazaj. Človek bi sklepal, da bo kombinacija dobre zgodbe in dobre ekipe rezultirala v hudem filmu.

Obvezno:


Problem je v tem, da isto kot v Moonlight režiser da poudarek na zasebno življenje in doživljanje ene osebe, v tem primeru obdolženčeve punce. Ona je hkrati pripovedovalec, ki razloži dele zgodbe, ter potem jo gledamo, kako hendla stvari. In tu dobiš občutek, kot da ne gre za isto žensko. Pripovedovalka je inteligentna, družbenokritična, aktivna. Ženska, ko jo gledaš, je pa borderline počasna (čeprav dobronamerna), jamrasta, pasivna. Fail številka ena, ampak najbolj opazen.

In ker je poudarek na doživljanju te punce, v bistvu ful malo izvemo o samem zločinu oz. fantovi nevpletenosti vanj. Namesto tega imamo njun odnos, kjer je spet vse nekoliko shizofreno. Zločin in kriva obsodba sta v ozadju do te mere, da imamo par flashbeckov, ampak najbolj nujnih stvari pa film ne pokaže. Film tudi namiguje na rasne probleme, ampak spet večinoma kot recitiranje plot-pointov.

Par primerov, sej niso veliki spoilerji, sam še zmeraj so:

Spoiler: show
- Ko sem rekla, da je njun odnos prikazan kot shizofren: Pripovedovalka reče, da sta se poznala kot otroka, da ni bilo nikoli nobenih skrivnosti med njima tudi glede njunih teles (in potem flashback pokaže, kako se kot mulčka kopata skupaj v banji - oblečena. Blody hell, prikaz zgodbe 101, ne gre to tko.). Nekoliko kasneje imamo flashback, kako prvič seksata, skupaj s predigro in vsem, in to gledamo 15 minut in prizor ni ničemer podoben. V bistvu on nekej lapa in se potem uleže nanjo in ona samo zabodeno gleda ves čas (a sem rekla, da je pasvna in borderline počasna?), in ne naredi nič ne v dobrem ne v slabem. Pismo, če ne bi bilo naracije, kako sta že celo življenje zaljubljena, bi mislila, da hoče film prikazat eno teh modernejših tem, kako tipo žensko zbulija v seks, ona je pa preveč pasivna, da bi se uprla. Verjetno je bil namen prikazat romantiko, pa ni ratalo?

- Kar se tiče samega zločina, izvemo iz naracije, da je fanta žrtev izbrala iz policijskega line-upa. Nakazano je, da žrtev (Portoričanka) sama ni čisto prepričana, kdo je bil, da pa ji beli policaj, ki se mu je naš junak zameril enkrat prej, nekako sugerira, da je bil on. Njegov alibi ne velja, ker sta obe priči kontaminirani - njegova punca itak ne šteje (bližnji in družinski člani ne morejo dati trdnega alibija), njegov kolega je pa sveže iz zapora (kjer je bil potem, ko je priznal hujši zločin, da je dobil krajšo kazen). Njuna beseda je pa proti besedi belega policaja, ki pravi, da ga je videl bežati s prizorišča zločina, plus žrtev ga prepozna. To vse spet izvemo iz naracije, ali ko govori bejba čez film ali pa ko frend sedi za mizo in pripoveduje (in dobesedno samo uleti za tisto eno sceno, da zmeče iz sebe plot-pointe, potem ga pa ne vidimo več, čeprav se govori o tem, kako ga policija zasliši in gre fantov odvetnik do njega). Torej vse, kar bi bilo potencialno zanimivo, izvemo iz pripovedovanj, aktivno pa spremljamo like, ki monotono podajajo zgodbo. (Tudi flashbacki so večinoma od nezanimivih detajlov.)

- Še ena scena, ki je brez repa in glave in sama sebi namen, je reakcija fantove matere in dveh sestra na to, da je njegova punca noseča. Aaaaa, greh! In se čist skregajo in pride celo do fizičnega obračunavanja, ki je z vidika režiserja zgleda A-OK. Ker je mati tercijalka, jo pa lahko njen mož nabije in je zaradi tega car, ali kaj? Poleg tega povejo, da punce njegova mati nikoli ni marala, ker kao ni dovolj dobra za njenega sina. Pred tem smo imeli pa prizor prijateljev od otroštva, ki sta se skupaj kopala. Kako ste pa takrat hendlali statusne razlike? In za nameček je to edini prizor, kjer se fantova mati in sestri pojavijo. Pozneje jih še omenijo ne, kaj šele pokažejo. Zakaj jih je bilo sploh potrebno gledat?

- Na splošno je odnos do zločina zelo zanimiv. Naš junak pusti (sicer neuporabno) tišlarsko šolo, da bi postal umetnik (modernih lesenih skulptur). Za to ukrade orodje iz šole. In to je dobro? (Da sploh ne začnem o tem, da nekdo, ki ni otrok bogatih staršev, želi postati poklicni umetnik in s tem preživljat familijo - še pred kakršnimkoli uspehom. Črn ali bel, dude, don't quit your day job.) Ko je hči noseča, njen fante pa aretiran, se njuna očeta lotita kraj, da bi preživela družini. In to je tudi dobro? Njena mati gre nadlegovat žrtev posilstva, ki je vmes ušla v Portoriko, naj gre preklicat, da ji je kaj naredil. In to je tudi kao dobro?

Tko, prov ne morš navijat za te ljudi. Vse sočustvovanje, ki bi ga morala kot gledalka imeti do njih zaradi težke rasne situacije, zbledi zaradi takih vložkov.


Brrrrrrrrrrrrrrrrr.

Barry Jenkins, Moonlight si posnel, kako ti je ratal ven vržt to skropucalo?

« Last Edit: February 03, 2019, 02:44:20 PM by Celebriel Bodičejska »
"A king is he that can hold his own, or else his title is vain." Maedhros
"Aran se ya polë yava aranierya hya anesserya alacendë." Maitimo Nelyafinwë

Im Celebriel estannen, im i elleth-e-Gódhellim. Dorthon hîr vi Chimring.

Pepi

  • Sluga tajne vatre, nositelj plamena Anora
  • ******
  • Posts: 617
  • Karma: +23/-1
    • View Profile
    • Diversi diversa putant
Re: Filmi
« Reply #377 on: February 13, 2019, 10:58:39 AM »
Kva pa tale Tolkien biopic? https://www.imdb.com/title/tt3361792/
O tem po moje nismo še nč govorl. :D

Zdj pa že mamo neki substance, jov!



Zgleda, da bo ful enih LotR-universe callbackov, al kaj. Tud vizualnih. I like that, čeprov ma trailer ravn zarad tega mal unga fanmadeovskega patosa -- k sigurno ni najači patos izmed patosov. Pa še ta Nicholas Hoult mi je nevemzakaj bl ksiht za na škatlo od kinder čokoladk, k pa za v filme.
« Last Edit: February 13, 2019, 11:05:44 AM by Pepi »
"Profesor gre levjiga!" - Valentinčič

Celebriel Bodičejska

  • Noldië
  • **
  • Posts: 405
  • Karma: +13/-0
  • Fëanor!
    • View Profile
Re: Filmi
« Reply #378 on: February 13, 2019, 11:37:21 AM »
Pa še ta Nicholas Hoult mi je nevemzakaj bl ksiht za na škatlo od kinder čokoladk, k pa za v filme.

OK, lol, dobiš upvote! (Na to funkcijo čist pozabljam, jo je treba kdaj izkoristit, če si jo že naštelal.)

Jaz sem pa pogledala lanskega Robina Hooda (res sem ga hotela vidt, ker sva bila slučajno z Blažem v Dubrovniku, ko so postavljali set (ogromne lesene bajte so postavljali ob obzidje in jih starali z ognjem), in sva ponoči mal okol šnofala, dokler nisva opazila varnostnika). Enivej, to je Robin Hood z unim tipom iz Hunger Games v naslovni vlogi in z Jamiejem Foxxem v vlogi Johna (ki tokrat ni Little). Film je ... bizaren? Spominja na Ritchiejevega Kralja Arthurja, samo brez sloga.
Vse je zmiksano skupaj, kar bi znalo bit verjetno kul z boljšim režiserjem ali boljšim producentom (ki je tu DiCaprio), tu pa ne deluje. Tako imaš kvazi srednjeveško sceno in kostumografijo, ki je pa na čase moderna ali Star-Warsy. Isto orožje. Jeruzalem v času križarskih vojn izgleda kot moderna Faludža (tudi isto porušen), Nottingham je miks Dubrovnika in azijske palače. Dialogi so mešanica ekspozicije, punch-linov in neumnosti. Negativec, torej nottinghamski šerif, je ... negativen.

Men je vse skupaj dost uncanny. Kot da bi en vedel, kaj gre v take filme, ne bi pa vedel, kako pa zakaj. Primer (niti ni spoiler, ker je en kratek irelevanten prizor, čeprav res nekje proti koncu): A veste tist, k je ponavadi fajn, če junaki pomagajo kakemu otroku, ki ga zgrabijo negativci? No, tu to zgleda tko, da v celem filmu do te točke ne vidimo niti enega otroka, potem pa en zlobnež zgrabi neko deklico, ki itak zavpije, se nekako osvobodi, že uhaja skupaj z materjo, in POTEM naša vrla junakinja steče do negativca in ga kresne, ker je kreten. In ti si tam in si misliš: But why? Dumbass.
In kar je še huje, na čase prov prepoznaš direktne kopije prizorov iz drugih filmov. Na eni točki smo imeli Sarumana pa Grimo. C'mon.

Aja, za Friar Tucka so najeli Tima Minchina, ki nato igra Billa Baileyja v Black Books (torej bi morala rečt, da igra Mannyja). Sej ni slab Manny, sam je še kr Manny.
Bonus točke za parkour s konji.

Aja, ETA: Nikol v lajfu še nisem vidla filma, ki bi se tako očitno končal z "evo, tole je samo origin story, ostalo izveste v nadaljevanju, ki totalno pride". Ne pa ne. Ne pri tem ogromnem finančnem in kritiškem failu.
« Last Edit: February 13, 2019, 11:40:15 AM by Celebriel Bodičejska »
"A king is he that can hold his own, or else his title is vain." Maedhros
"Aran se ya polë yava aranierya hya anesserya alacendë." Maitimo Nelyafinwë

Im Celebriel estannen, im i elleth-e-Gódhellim. Dorthon hîr vi Chimring.

Yibor Železnopesti

  • MCU fangirl
  • **
  • Posts: 434
  • Karma: +37/-50
    • View Profile
Re: Filmi
« Reply #379 on: February 13, 2019, 12:42:49 PM »

Jaz sem pa pogledala lanskega Robina Hooda (res sem ga hotela vidt, ker sva bila slučajno z Blažem v Dubrovniku, ko so postavljali set (ogromne lesene bajte so postavljali ob obzidje in jih starali z ognjem), in sva ponoči mal okol šnofala, dokler nisva opazila varnostnika). Enivej, to je Robin Hood z unim tipom iz Hunger Games v naslovni vlogi in z Jamiejem Foxxem v vlogi Johna (ki tokrat ni Little). Film je ... bizaren? Spominja na Ritchiejevega Kralja Arthurja, samo brez sloga.
Vse je zmiksano skupaj, kar bi znalo bit verjetno kul z boljšim režiserjem ali boljšim producentom (ki je tu DiCaprio), tu pa ne deluje. Tako imaš kvazi srednjeveško sceno in kostumografijo, ki je pa na čase moderna ali Star-Warsy. Isto orožje. Jeruzalem v času križarskih vojn izgleda kot moderna Faludža (tudi isto porušen), Nottingham je miks Dubrovnika in azijske palače. Dialogi so mešanica ekspozicije, punch-linov in neumnosti. Negativec, torej nottinghamski šerif, je ... negativen.

Men je vse skupaj dost uncanny. Kot da bi en vedel, kaj gre v take filme, ne bi pa vedel, kako pa zakaj. Primer (niti ni spoiler, ker je en kratek irelevanten prizor, čeprav res nekje proti koncu): A veste tist, k je ponavadi fajn, če junaki pomagajo kakemu otroku, ki ga zgrabijo negativci? No, tu to zgleda tko, da v celem filmu do te točke ne vidimo niti enega otroka, potem pa en zlobnež zgrabi neko deklico, ki itak zavpije, se nekako osvobodi, že uhaja skupaj z materjo, in POTEM naša vrla junakinja steče do negativca in ga kresne, ker je kreten. In ti si tam in si misliš: But why? Dumbass.
In kar je še huje, na čase prov prepoznaš direktne kopije prizorov iz drugih filmov. Na eni točki smo imeli Sarumana pa Grimo. C'mon.

Aja, za Friar Tucka so najeli Tima Minchina, ki nato igra Billa Baileyja v Black Books (torej bi morala rečt, da igra Mannyja). Sej ni slab Manny, sam je še kr Manny.
Bonus točke za parkour s konji.

Aja, ETA: Nikol v lajfu še nisem vidla filma, ki bi se tako očitno končal z "evo, tole je samo origin story, ostalo izveste v nadaljevanju, ki totalno pride". Ne pa ne. Ne pri tem ogromnem finančnem in kritiškem failu.

Na podobno foro mi je bil tanov 3 mušketirji. Neke leteče ladije in bullshit.
Dwarf!

HA!

Boki

  • Ta title izgubim z naslednjim postom
  • ******
  • Posts: 543
  • Karma: +4/-5
    • View Profile
    • Vitezi in Čarovniki
Re: Filmi
« Reply #380 on: February 13, 2019, 12:54:19 PM »
Quote
Tako imaš kvazi srednjeveško sceno in kostumografijo, ki je pa na čase moderna ali Star-Warsy. Isto orožje. Jeruzalem v času križarskih vojn izgleda kot moderna Faludža (tudi isto porušen), Nottingham je miks Dubrovnika in azijske palače
Hja, tako pač je v današnjem svetu alternativne resnice in tako nas vse bolj filajo z alternativnim srednjim vekom.
Delaj dobro!

Celebriel Bodičejska

  • Noldië
  • **
  • Posts: 405
  • Karma: +13/-0
  • Fëanor!
    • View Profile
Re: Filmi
« Reply #381 on: February 13, 2019, 01:10:05 PM »
Ma ne, sej film si ne dela utvar, da je v čem točen.

In neke take spremembe so lahko tudi čisto stajliš, če avtor ve, kaj dela. Tu pa vse deluje tako random. Recimo kostumi: negativec je v slabo krojenih modernih plaščih; policija ima nek kvazi riot gear; statisti imajo take kape pa jakne, kot da niso sploh dobili kostumov in so jim producenti samo rekli, nej pridejo oblečeni v temne cunje od doma; Marian je skoz v seksi kostumih; žurka na dvoru je z vidika kostumografije k prizori razvrata v Hunger Games; vmes po mestu so eni oblečeni kao srednjeveško; zraven pa loki in meči in avtomatski samostreli, ki rušijo bajte (a kaj nej bi tist bilo). Vsaka od teh zadev bi lahko delovala - posamično (sem videla dovolj moderniziranih Shakespearovih iger, da vem, da se da, če se hoče). Ne pa, da vse zmešaš. Potem je kot pustna žurka, kjer so eni v proper cosplayih, drugi v v izi kostumih, tretji pa v civilu. Ful te vrže iz filinga filma. In vse je tako zaflikano skupaj - tudi prostor, zgodba, igra, akcija.
« Last Edit: February 13, 2019, 01:11:36 PM by Celebriel Bodičejska »
"A king is he that can hold his own, or else his title is vain." Maedhros
"Aran se ya polë yava aranierya hya anesserya alacendë." Maitimo Nelyafinwë

Im Celebriel estannen, im i elleth-e-Gódhellim. Dorthon hîr vi Chimring.

Pepi

  • Sluga tajne vatre, nositelj plamena Anora
  • ******
  • Posts: 617
  • Karma: +23/-1
    • View Profile
    • Diversi diversa putant
Re: Filmi
« Reply #382 on: February 14, 2019, 09:41:11 AM »
A je to zdj slučajno kak ideal, al pa kej, da delaš neke "timeless filme, ki pripovedujejo večne zgodbe", hurr, durr, na način, da jih scenografsko in kostumografsko pač ne opredeliš, simple as that? Ker to bi mel po eni strani kr neki smisla, po drugi pa ama čist nobene šanse za uspeh. :D
"Profesor gre levjiga!" - Valentinčič

Boki

  • Ta title izgubim z naslednjim postom
  • ******
  • Posts: 543
  • Karma: +4/-5
    • View Profile
    • Vitezi in Čarovniki
Re: Filmi
« Reply #383 on: February 14, 2019, 11:53:39 AM »
Quote
Ma ne, sej film si ne dela utvar, da je v čem točen.
To itak vem in se strinjam s tabo. Ni problem sprememba, če ima smisel in vsebinsko kritje.
Od vseh Robinov Hoodov mi je še najbolj všeč Možje v pajkicah. :h14032:
Delaj dobro!

Celebriel Bodičejska

  • Noldië
  • **
  • Posts: 405
  • Karma: +13/-0
  • Fëanor!
    • View Profile
Re: Filmi
« Reply #384 on: February 14, 2019, 12:51:50 PM »
A je to zdj slučajno kak ideal, al pa kej, da delaš neke "timeless filme, ki pripovedujejo večne zgodbe", hurr, durr, na način, da jih scenografsko in kostumografsko pač ne opredeliš, simple as that? Ker to bi mel po eni strani kr neki smisla, po drugi pa ama čist nobene šanse za uspeh. :D

Po mojem je to, ja, sam tudi na ta način ne deluje. Ne vem v bistvu, zakaj ne. Mogoče je za kaj takega pa še zmerej premal random. :D

Od vseh Robinov Hoodov mi je še najbolj všeč Možje v pajkicah. :h14032:

A si ga kej pogledal v zadnjem času? Ker se res ni dobro postaral.
Jaz sem pregledala ta dva Robina Hooda lani ali 2 leti nazaj. In ugotovila, da če je bil včasih Princ tatov resen film, Možje v pajkicah pa parodija, je skozi današnje oči Princ tatov totalna parodija (hvala, Alan Rickman, ker si naredil ta film gledljiv tudi 25 let kasneje), Možje v pajkicah pa samo še cringefest.
"A king is he that can hold his own, or else his title is vain." Maedhros
"Aran se ya polë yava aranierya hya anesserya alacendë." Maitimo Nelyafinwë

Im Celebriel estannen, im i elleth-e-Gódhellim. Dorthon hîr vi Chimring.

Burek Legolas

  • Edini prstan, kupljen na Aliexpressu
  • ******
  • Posts: 336
  • Karma: +9/-0
    • View Profile
Re: Filmi
« Reply #385 on: February 15, 2019, 05:31:04 PM »
Meni je Princ tatov genialen za pogledat. Res kot parodija, ampak odlično.

Pa mal neumestno, ampak če smo pri modernih Shakespeare priredbah: priporočam Much Ado About Nothing iz 2012. Režiral ga je Joss Whedon, cel film so posneli v enem tednu v njegovi hiši (no, pa še na vrtu). Čist moderen setting, klasičen tekst (priporočam angleške podnapise), črno-belo. Kul zasedba (Clark Gregg iz S.H.I.E.L.D., Nathan Fillion in Sean Maher iz Firefly, Alexis Denisoff iz Buffy itd.), dobra zgodba (doh, Shakespeare), vse skup za en super večer. :)

Pepi

  • Sluga tajne vatre, nositelj plamena Anora
  • ******
  • Posts: 617
  • Karma: +23/-1
    • View Profile
    • Diversi diversa putant
Re: Filmi
« Reply #386 on: February 15, 2019, 06:11:03 PM »
Pa mal neumestno, ampak če smo pri modernih Shakespeare priredbah: priporočam Much Ado About Nothing iz 2012. Režiral ga je Joss Whedon, cel film so posneli v enem tednu v njegovi hiši (no, pa še na vrtu). Čist moderen setting, klasičen tekst (priporočam angleške podnapise), črno-belo. Kul zasedba (Clark Gregg iz S.H.I.E.L.D., Nathan Fillion in Sean Maher iz Firefly, Alexis Denisoff iz Buffy itd.), dobra zgodba (doh, Shakespeare), vse skup za en super večer. :)

Kr neki časa nazaj sm gledu en film, Carnage, k vsaj konceptualno kr zlo spominja na tale Much ado ... Isto dva para, isto vse v enem prostoru -- sam, da so tm Kate Winslet, Jodie Foster, John C. Reilly pa Christoph Waltz. K sm šu zdej gledat na wiki, če se prov spomnm in je to res to, sm vidu tole: "In the film, presented in a classic case of much ado about nothing ..." A "much ado about nothing" v dramaturgiji neki pomen?
EDIT: Aja! Ja. Sprejmem priporočilo. Upam, da mi rata uč vržt čim prej. Kast zveni čist carsko in bolj josswhedonovsko od Jossa Whedona. :D
« Last Edit: February 15, 2019, 06:13:05 PM by Pepi »
"Profesor gre levjiga!" - Valentinčič

Boki

  • Ta title izgubim z naslednjim postom
  • ******
  • Posts: 543
  • Karma: +4/-5
    • View Profile
    • Vitezi in Čarovniki
Re: Filmi
« Reply #387 on: February 15, 2019, 07:29:43 PM »
A si ga kej pogledal v zadnjem času? Ker se res ni dobro postaral.
Pri Možeh v pajkicah gre spomin na doživetje, ko sem ga šel gledati, a ga res že dolgo nisem gledal in zna biti, da se je slabo postaral. Kar precej je takšnih filmov, ko se ti sesujejo mladinske predstave, ko ga pogledaš 20+ let kasneje.
Princ tatov mi je bil všeč, ga imam v lepem spominu, a je nanj že precej zbledel spomin.
Delaj dobro!